MENU
Katastrofa kolejowa w Namysłowie. Oto relacja prasowa z Namslauer Stadtblatt - Amtlicher Anzeiger für die städtischen Behörden, Nr. 96 z wtorku 8 grudnia 1903 r.: Odnośnie wypadku kolejowego. W piątek (4 grudnia - przyp. moose) po południu na miejsce wypadku przybyli liczni ślusarze z warsztatów kolejowych w Kluczborku i z innych stacji, a także pracownicy służby drogowej, aby uprzątnąć gruz. Prace kontynuowano w sobotę wieczorem. Wkrótce przybył z nadzoru ruchu w Kluczborku m.in. przedstawiciel rady zarządzającej Spirigatus, aby naocznie zbadać przyczyny wypadku i wydać polecenia. W czasie prac porządkowych miejsce zdarzenia było ściśle odgrodzone od publiczności. Siła, z jaką lokomotywa uderzyła w ścianę parowozowni, przebijając ją, została również pokazana przez ułożone w stos wagony, połamane osie, a inne żelazne elementy wygięte jak drut. Oprócz rannych, wymienionych w naszej wiadomości, słyszeliśmy, że maszynista i pomocnik, którzy ratowali się skokiem, doznali lekkich kontuzji. Sarwarra, palacz z pierwszej maszyny, który, jak już informowaliśmy, pozostał bez obrażeń, w obawie przed śmiercią wdrapał się na dach lokomotywowni. Maszyna wciąż tkwi w ziemi ogrodu sąsiadującego z lokomotywownią, pokryta gruzem i cegłami. Wina za ten poważny wypadek spada na nastawniczego, człowieka, który od ponad 30 lat pracuje na kolei i do tej pory nie był karany. Już w sobotę rano spotkał się z nim prokurator.

Dodał: moose (administrator)° - Data: 2021-05-04 17:31:39 - Odsłon: 243
04 grudnia 1903


Stacja węzłowa dla linii kolejowych:
- nr 143 Kalety - Wrocłąw Mikołajów (czynna)
- nr 301 Opole Główne - Namysłów (częściowo nieprzejezdna)
- nr 307 Namysłów - Kępno (rozebrana)

Na stacji były 3 perony. Nieistniejący już peron 3 obsługiwał pociągi w kierunku Jełowej i Opola. Na stacji są 3 żurawie wodne: 1) na terenie parowozowni, 2) przed czołem peronu 2 od strony Kluczborka tj. międzytorze torów 2 i 4, 3) na międzytorzu torów 8 i 10. Obiekty (budynki stacyjne) wg stanu 1988 r.:
1. budynek stacyjny,
2. ustępy,
3. Nastawnia dyspozycyjna "NŁ"
4. Nastawnia wykonawcza "Nł1"
5. ekspedycja towarowa z budynkiem mieszkalnym
6. wieża ciśnień
4. warsztaty TC i kuźnia
5. budynek szopy z warsztatami i biurami DZM
6. magazyny paliw - 2
7. biura DG i stolarnia
8. magazyn DG
9. szatnia DG
10. magazyn DZ
11. biura DZ
12 magazyny - 2
13. Posterunek przejazdowy
14. Odcinek podstacji
15. posterunek Rewizji Technicznej Wagonów
16. wagi wozowe - 2
17. pompownia
18. garaże
19. budynki mieszkalne - 2
(moose - za bazakolejowa.pl)

  • /foto/4990/4990867m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/250/250848m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/437/437775m.jpg
    1906
  • /foto/239/239753m.jpg
    1910
  • /foto/239/239928m.jpg
    1911
  • /foto/276/276591m.jpg
    2009
  • /foto/3987/3987953m.jpg
    2012
  • /foto/3316/3316386m.jpg
    2012
  • /foto/3316/3316391m.jpg
    2012
  • /foto/4073/4073519m.jpg
    2013
  • /foto/4491/4491743m.jpg
    2014
  • /foto/8048/8048774m.jpg
    2019
  • /foto/8048/8048776m.jpg
    2019
  • /foto/8048/8048778m.jpg
    2019
  • /foto/8048/8048779m.jpg
    2019
  • /foto/8048/8048780m.jpg
    2019
  • /foto/8048/8048781m.jpg
    2019
  • /foto/8050/8050886m.jpg
    2019
  • /foto/8071/8071909m.jpg
    2019

www.ebay.de

Poprzednie: Stawy parkowe Strona Główna Następne: Krasowice


MR1990 | 2021-05-05 12:48:02
Jeśli lokomotywownia została staranowana przez lokomotywę, no to można oznaczyć obiekt.
moose (administrator) | 2021-05-07 20:48:25
Słusznie.